Voorbeelden
Klantvoorbeeld 1:
Een advocatenkantoor (in de top 15 van Nederland) wil haar advocaten actiever laten zijn in het klantcontact. De vakbekwaamheid is hoog, de klantfocus ligt nog te laag. In samenwerking met een bekend landelijk trainingsbureau heeft Human Affairs een vierdaagse training ontwikkeld. Thema’s: ‘de vertrouwde adviseur’, personal branding, en commerciële gespreksvoering. De deelnemers worden getraind én gecoached. Het resultaat is een zeer sterk gegroeide visie, ervaring en enthousiasme met wat commercie inhoudt. Nieuwe contacten zijn gelegd, bestaande cliënten zijn veel beter benaderd en adviezen worden opgevolgd. De vervolgfase is het uitbouwen van dit enthousiasme, samen met de vennoten van het kantoor.
Klantvoorbeeld 2:
Een verzekeringsmaatschappij heeft een sterke reputatie op de bestaande dienstverlening. Heeft echter ook de behoefte en de noodzaak om de diensten en de klantrelaties verder uit te bouwen. Human Affairs is gevraagd om dit als adviseur in een projectvorm op te zetten en te coördineren. In dit ‘Leve de Klant!’-project vindt een klantbelevingsonderzoek plaats die als input dient, en de betrokken verzekeringsprofessionals krijgen opleiding die zowel kennis, vaardigheid als attitude verder doet groeien. De managers en teamleiders worden gecoached om in het veranderproces zelf proactief te kunnen zijn. Alles wordt teruggebracht naar de basis van ‘continue verbetering’.